Microsite

Detron
Hoe vind je talent in een overvolle sector?

Trek nieuwe talenten aan
Detron, een Nederlands IT bedrijf huurde ons in om hun vacature-website intuïtiever te maken. In een sector waar talent lastig te vinden is, willen ze kandidaten laten zien wat zij te bieden hebben.

We ontwierpen een interactieve video-ervaring die het verhaal vanuit de werknemers weergeeft. Alle disciplines komen aan bod waarbij te allen tijde de mogelijkheid tot solliciteren aanwezig is.
Diensten
  • Font-end Development
  • UI & UX Design
  • Webdesign
Introductie

Geniet van de verhalen
en solliciteer bij Detron.

Het hoofddoel van de nieuwe vacaturesite van Detron is informeren en potentiële nieuwe medewerkers een beeld geven van het bedrijf. Hierdoor kunnen zij snel een keuze maken of ze willen solliciteren op beschikbare vacatures.

Detron microsite overzicht op tablet en desktop

Een microsite is een ondersteundende online tool die ingezet kan worden voor campagnes of promotie van een gericht onderdeel van het bedrijf.

Responsive design

Detron’s microsite werkt gemakkelijk op alle schermen en apparaten. Of je nu onderweg bent of thuis achter je computer, op ieder scherm heb je een perfecte weergave van informatie.

Detron selecteer functie op scherm tablet
Detron introductie van mannelijke werknemer scherm op tablet
Detron introductie van vrouwelijke werknemer scherm op tablet
Detron selecteer functie scherm op tablet
Detron laadscherm op tablet
Detron selectie-scherm op tablet
Detron formulier afbeelding op tablet
Detron vacature aanmelding pagina op tablet

Menselijk en persoonlijk

Voor elke afdeling binnen het bedrijf heeft Detron een video laten maken. In deze video's staan de werknemers centraal die ieder iets vertellen over hun functie. Het laat een menselijke kant van het bedrijf zien.

Detron werknemers in een cirkel
Belangrijkste functies

De website is ontworpen met zes focus elementen.

  • Waarden gedreven
    De microwebsite zet Detron's bedrijfswaarden in de spotlight om zo het juiste talent aan te trekken.
  • Presenteren
    De video's zetten de medewerkers in het middelpunt. Het laat hun ervaring met Detron zien, wat ze drijft en wat hun passies zijn.
  • Het verhaal voorop
    Recruiters focussen vaak op eisen in plaats van ervaringen. Detron doet dit op hun eigen manier en wil eerst iemand leren kennen.
  • Ervaringen
    Door een gebruiksvriendelijk sollicitatieproces, moedigen we de bezoeker aan om hun CV achter te laten.
  • Makkelijke navigatie
    Solliciteren kan veel kostbare tijd in beslag nemen. We willen tot een minimum beperken door navigeren zo makkelijk mogelijk te maken.
  • Maak het persoonlijk
    Door een gezicht te geven aan Detron, willen we het bedrijf menselijker aan te laten voelen in tegenstelling tot vele andere IT bedrijven die technologie op de voorgrond plaatsen.

User interface.

Sollicitatieprocessen hoeven niet saai te zijn. Door goed gebruik van iconografie, toepassing van de bestaande identiteit en een heldere navigatie is de website gebruiksvriendelijk en makkelijk te begrijpen.

Detron user interface elementen
Brand preloader

Een geoptimaliseerde ervaring door laadtijden te verkleinen.

Detron microsite op Macbook

Video's kosten vaak veel tijd om in te laden. Voor de Detron microsite besloten we om een preloader te implementeren die verdwijnt als alles klaar staat. Op deze manier ontstaat een naadloze beleving die zorgt dat de bezoeker snel content te zien krijgt. Alle video's zijn geoptimaliseerd om laadtijden te verminderen.

Volgend project

Pyōra

Twee Pyora product flyers op rond tafeltje met een Beoplay H8
Wil je meer weten over wat wij doen?

Detron