Het doel waar we ons op focusten met het ontwerpen van deze website was om nieuwe, potentiële klanten te informeren over de diensten die Hairplus te bieden heeft. Van informatieve artikelen tot aan persoonlijk advies; Hairplus laat zien dat ze professioneel zijn en alle kennis in huis hebben.
We hebben een framework opgezet van verschillende pagina's die de basis voor de volledige website vormt. Hairplus kan elementen zelf toevoegen om zo de website up-to-date te houden.
De homepage is een verzameling aan informatie en manieren om in contact te komen met Hairplus. Vanuit een wireframe – een schematische weergave van informatie – hebben we alle elementen eerst op zijn plek gezet. Vanuit hier is in dialoog alles verfijnd en voorzien van styling. Je kunt via de homepage gemakkelijk de klantenservice vinden, een gratis consult aanvragen of snel navigeren via het mega menu.
We hebben een serie iconen ontworpen om hiërarchie te creëren en complexe informatie te ondersteunen. We maakten ze vriendelijk en begrijpelijk om zo een menselijk aspect toe te voegen aan de soms intimiderende medische inhoud.
We hebben een CMS – Content Management System – aangemaakt voor de website waarmee pagina's, teksten en afbeeldingen gemakkelijk door de klant aan te passen zijn. Vaak gaat een bezoeker een aantal informatiepagina's door voordat ze de keuze maken om contact op te nemen. Het CMS geeft hierin genoeg flexibiliteit om alle ins-and-outs van de behandelingen te beschrijven en aan te passen.
De Hairplus MC website is net zo makkelijk te gebruiken op mobiele apparaten als op je vaste computer. We focussen ons op een ervaring die gelijk moet zijn op ieder schermformaat.
Responsive webdesign is cruciaal als je hoog wil scoren in zoekmachines. Door in code alles op zijn plek goed neer te zetten doen we er alles aan om te kunnen onderscheiden in een competitieve markt.
Fotografie door Brooke Cagle en Getty Images.