De branding is speels door complementaire kleuren in veel verschillende variaties met elkaar te gebruiken om een groot contrast te creëren tussen elementen. De basis van het logo is een geometrisch huis. Dit visuele element is de basis van het beeldmerk dat ook vertaald is naar patronen.
We hebben het speelse, nieuwe merk toegepast op verschillende, zorgvuldig uitgekozen onderdelen. Het merk komt tot leven in verschillende producten. Van labels tot cadeaukaarten en van winkelelementen tot de etalage.
Het interieur en merk samen laten komen en het laten voelen als één geheel was erg belangrijk. De geometrische vormen en patronen komen terug door het hele interieur van de winkel om zo een totale merk-ervaring te creëren.
De House of Lena's website is gebouwd om het merk te introduceren en mensen te helpen om de weg naar de winkel te vinden. Een overzichtelijke one-page pagina voorziet in alle informatie van openingstijden tot bedrijfscultuur.
Om de merkervaring gelijk te houden op alle platformen is het ontwerp van de website opgebouwd uit de zelfde speelse elementen. Blokken van informatie en foto's die vlekkeloos in het geheel passen zijn omgezet tot een solide basis.
De website moet in alle schermformaten en verschillende apparaten goed weergegeven worden. Van mobiel, tablet tot aan een laptop.
Het huisstijlhandboek dat wij maakten helpt House of Lena vast te houden en verder te bouwen aan hun positie als een vertrouwd en consistent merk. Met hun speelse en professionele zakengevoel zijn zij toegewijd om het Deense gevoel van gezelligheid (hygge) naar Nederland te brengen. Dat warme en uitnodigende gevoel wat je thuis laat voelen was precies wat ervoor zorgde dat dit project een succes is geworden.
Tanja Heffner (via Unsplash)
Lieneke Koenen
Babette Boers